Kdysi jsem přecházel od 02 k Vodafonu proto, abych neměl problémy s fakturacemi.

S Vodafonem jsem  byl dlouho velmi, opravdu velmi, spokojený. To ale dnes už neplatí, naopak!

Už delší dobu nejsem z Vodafonu nadšený. Zejména proto, že mi skončila rámcová smlouva, kterou by mi sice chtěli prodloužit (a já bych jí i podepsal), ale chtěl jsem vlastního člověka, na kterého se můžu obrátit, který se o mě bude starat. To byl problém. No, tak jsem jí nepodepsal. Vzpomínám na Marušku Řežábkovou, která se o mě kdysi tak krásně starala a dělala Vodafonu čest!

Ale události dnešního mě fakt naštvaly.

Ráno vezmu telefon a zjistím, že ho mám zablokovaný! Při odchozím hovoru jsem přesměrovaný do samoobsluhy, kde mi řekli, že jsem byl zablokovaný, protože nemám zaplacenou fakturu.

První hovor, 10:19 hod

Paní nevěděla, v čem je přesně problém, za co konkrétně dlužím peníze. Že prý 221 Kč za nějakou starou fakturu. Tedy mě přesměrovala na jiné oddělení (asi péče o zákazníky).

Zde jsme se s pánem nemohli dobrat toho, co je vlastně za problém a za co dlužím oněch 221 Kč. Tedy pán navrhl, že se na to v klidu podívá a zhruba za patnáct minut mi zavolá a bude přesně vědět, v čem je problém.

Druhý hovor, 14:05 hod

Opět jsem se dovolal stejné paní. Které jsem si posteskl, že mi kolega stále nezavolal a tedy pořád nevím, o co jde. Byl jsem opět přepojen na tu druhou linku.

Tentokráte jsem hovořil s úplně jiným pánem. Ten mi vysvětlil, že mám nedoplatek na tři měsíce staré faktuře (z 15. 5. 2011) ve výši 221 Kč. Na to konto mi tedy zablokovali všechny telefonní čísla na účtě (celkem 8). Dále mě upozornil na to, že budu muset zaplatit sankční poplatek ve výši 300 Kč za odblokování každého čísla (tedy sankce 2.400 Kč celkem). Na otázku, proč mi neupozornili na vzniklý nedoplatek, mi bylo odpovězeno v tom smyslu, že to jako dělat nemusejí a že mám nezaplacenou fakturu. Tudíž jsem dlužníkem a naprosto oprávněně mi zablokovali telefon.

Velmi jasně (a slušný už jsem nebyl – však si to nahrávali) jsem jim řekl, že mě pěkně štvou, že jim měsíčně platím několik tisíc a kvůli dvěma stovkám mě zablokují. Navíc si k tomu naúčtují bezmála dva a půl tisíce za odblokaci. Samozřejmě se nenamáhali na to jakkoliv upozornit. Celé zablokování proběhlo naprosto potichu a nic (žádná zpráva, telefon, dopis, mail, nic.).

No, pán mi slíbil, že mi na telefon (ze kterého jsem volal) pošle SMS zprávu s instrukcemi pro platbu. Že dojdu k bankomatu a tam to zaplatím. Do 24 hodin pak odblokují telefon. Skvělé…

Třetí hovor, 15:46 hod

Již potřetí jsem se dovolal stejné paní. Tentokráte jsem si postěžoval, že stále nemám ty údaje k platbě, které mi před hodinou slíbil kolega poslat SMSkou.

Vzhledem k tomu, že jsem už věděl, kde je problém, dobrali jsme se jasně k částce i pokynům pro platbu. Ty mi paní nadiktovala do telefonu. Ještě mi je poslala SMS zprávou: ale ani ta mi nedorazila.

Samozřejmě jsem si ještě postěžoval, jak moc naštvanej už jsem. Slíbila, že mi pošle SMSku, až platba dorazí.

Bankomat, 16:00 hod

S na lístku napsanými údaji jsem dorazil k bankomatu a uhradil oněch závratných 221 Kč. Obratem mi přišla SMSka od Vodafonu, že platbu v dané výši obdrželi (automaticky generovaná).

Čtvrtý hovor, 16:08 hod

Tentokráte volala paní sama. Tedy mluvili jsme spolu již po čtvrté. Potvrdila mi přijetí platby a řekla, že dala příkaz k odblokování telefonních čísel. První hovor, který byl OK.

Odblokování telefonu, 17:02 hod

Dorazila zpráva o odblokování telefonu. Tedy vyřízeno. Uff.

Závěrem

Takže v rychlosti shrnu:

  • Ráno zjistím, že mám zablokovaný telefon (všechna čísla na účtu)
  • Vodafone neví, za co to je. Slíbí, že mi za patnáct minut zavolá.
  • Vodafone nevolal.
  • O čtyři hodiny, když znova volám mi vysvětlili, kde je problém a slíbili poslat SMSku.
  • Vodafone nenapsal.
  • O dvě hodiny později jsem si musel o všechno znova zavolat

Takže, protože jsem se spletl a omylem uhradil v květnu fakturu o dvě stovky méně (mimochodem jsem se přehlédl a částku, kterou jsem poslal odpovídala přesně minulé faktuře) mi Vodafone o pár měsíců zablokuje telefon. A to bez upozornění, výzvy, ničeho! Prostě jen tak.

A když to chci řešit, tak takovýhle trampoty. No, fakt hnus. Vodafone, zklamali jste mě.

Update 31. 7. 2011:
U Vodafonu jsme již přes 30 měsíců (téměř tři roky) a celkově jsme utratili přes 140.000 Kč.

A dál?

Zbývá mi poslední operátor: T-mobile. Takže od 16. 8. budu „na nové adrese“… Takovéhle jednání fakt nee.

Update 5. 9. 2011:

Dostal jsem písemnou reakci od Vodafonu na mojí stížnost: I když byli v právu, neúčtovali nakonec poplatek za obnovení čísel (celkem 2.400 Kč). Považuji to tedy za vstřícný krok ze strany operátora a děkuji. Nicméně celé jednání a starosti, popisované výše, nijak omluveny ani vysvětleny nebyly.