Na Ostravském Barcampu jsem 14. prosince 2013 přednášel na téma „Prodávejte už, sakra!„. Mluvil jsem o svých zkušenostech s nákupem nového auta, které ale byly často více než zarážející. Dočkal jsem se tolika zásadních a naprosto neuvěřitelných prodejních failů, že by byla škoda se o ně nepodělit…

Někteří prostě jednali tak, jakoby svůj produkt vůbec prodat nechtěli a zákazník je obtěžoval.

Problém je, že u ostatních svoje chyby vidíme, jsou do očí bijící a přijdou nám směšné. Ale co když se podobných chyb dopouštíme i my? Ono, my všichni jsme vlastně prodejci: prodáváme svojí práci, svoje produkty, své zkušenosti, … Nezapomínáme v zápalu každodenního boje na to, co je při prodeji důležité? Kdo je vlastně klientem? Co chce? V jakém je rozpoložení? A co očekává od nás? Právě na chybách a promarněných šancích prodejců vozů zmiňuji problémy, které vnímám, a analogicky definuji obdobné problémy i v oblasti vývoje softwaru, aplikací, …

Záznam přednášky